طراحی اپلیکیشن سایت

اپلیکیشن سایت به معنی برنامه کامپیوتری تعامل است که با فناوری های وب (HTML ، CSS ، JS) ساخته می‌شود و به منظور ذخیره (پایگاه داده ، فایل ها)  توسط یک تیم یا کاربر واحد برای انجام وظایف از طریق اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرد. ابهامات زیادی درمورد اینکه دقیقاً اپلیکیشن سایت چیست وجود دارد.  تعریف ذکر شده، ساده‌ترین تعریف آن می‌باشد. در ادامه پیش نیازهای ساخت اپلیکیشن سایت، ایده پردازی، بازاریابی و روش طراحی و ساخت آن را ذکر می‌کنیم. با آرکا سنتر همراه باشید.

برای ساخت اپلیکیشن سایت چه پیش نیازی لازم است؟

برای ساخت اپلیکیشن سایت دانش در مورد زمینه‌های زیر مورد نیاز است:

  • زبان پشتیبان (به عنوان مثال پایتون ، روبی) – نحوه عملکرد برنامه وب خود را کنترل کنید
  • جلوی وب (HTML ، CSS ، Javascript) – برای ظاهر برنامه وب شما
  • DevOps (Github ، Jenkins) – استقرار / میزبانی برنامه وب شما

اگر هیچ تجربه ای در مورد نکات بالا ندارید ، نگران نباشید. شما دو گزینه دارید:

  • نکات بالا را بیاموزید – منابع آنلاین زیادی برای کمک به شما وجود دارد.
  • از برنامه ساز وب استفاده کنید.

قدم اول: ایده پردازی

قبل از ساخت اپلیکیشن سایت، ابتدا باید درک کنید قصد ساختن چه چیزی دارید و چرا می‌خواهید آن را بسازید. روند ایده برای بسیاری سخت ترین قسمت است. ایده باید مشکلی را حل کند. ایده‌ای که انتخاب می‌کنید را باید دوست داشته باشید. علاقه برای تقویت انگیزه بسیار با اهمیت است و هنگام ساخت اپلیکیشن سایت بسیار مهم می‌باشد. در این صورت در طول ساخت اپلیکیشن از آن لذت خواهید برد.

برای گرفتن ایده ابتدا سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • چقدر زمان برای ساختن این اپلیکیشن دارم؟
  • به چه چیزی علاقه دارم؟
  • از چه برنامه هایی لذت می برم؟
  • چه چیزی را در مورد این برنامه ها دوست دارم؟
  • این برنامه چقدر زمان یا پول برای من به عنوان یک کاربر ذخیره یا تولید می کند؟
  • چقدر زندگی من را بهبود می بخشد؟

ایده پردازی برای اپلیکیشن سایت

قدم دوم: تحقیق در بازار

هنگامی که ایده یا ایده‌های خود را انتخاب کردید، می‌بایست در بازار تحقیق کنید و اطلاعاتی را به دست آورید. این اطلاعات شامل موارد زیر می‌شوند:

  • محصول مشابه
  • مخاطبان بالقوه

اولین دلیل شکست استارتاپ ها، عدم دستیابی به تناسب محصول و مصرف کننده می‌باشد.
اگر اپلیکیشن مشابهی وجود دارد، نگران نباشید. این نشانه وجود تقاضا برای ایده شما است. رقبای شما زمینه سازی کرده اند و مشتری جذب کرده‌اند. وقت آن است که وارد بازار شده و توجهات را به خود جلب کنید. اگر محصول مشابهی وجود ندارد، تبریک می‌گویم، ایده شما بسیار مبتکرانه و منحصر به فرد است.

از سوی دیگر، این احتمال وجود دارد که کسی قبلاً در این مسیر قدم گذاشته و به بن بست رسیده باشد. هیچ کس نمی خواهد چنین چیزی را تجربه کند، بنابراین تحقیق و جست و جو پیش از ساخت اپلیکیشن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد.

قدم سوم: قابلیت‌های اپلیکیشن سایت خود را تعریف کنید

شما ایده خود را پیدا کرده‌اید و اطلاعات اپلیکیشن را تایید کرده‌اند، اکنون وقت آن است فهرستی از کارهایی که اپلیکیشن انجام می‌دهد ایجاد کنید. به یاد داشته باشید هرچه قابلیت های بیشتری اضافه کنید ، ساخت اپلیکیشن سایت شما بیشتر طول می کشد. اغلب ، هرچه زمان ساخت یک برنامه بیشتر طول بکشد، مشکلاتان بیشتری گریبانتان خواهد شد. یکی از مهمترین جنبه های ساخت اپلیکیشن، سرگرمی و لذت بردن از آن است. فقط قابلیت‌هایی را تعریف کنید که مشکلات بازار هدف شما را حل کند.

ساخت ایلیکیشن برای سایت

قدم چهارم: اپلیکیشن سایت خود را طراحی کنید

چندین مرحله برای طراحی اپلیکیشن سایت وجود دارد.

مرحله اول ترسیم است. پس از مرحله 1،2 و 3 ، باید تصوری از برنامه وب خود، کاربران و ویژگی های آن داشته باشید. قاب UI برنامه وب خود را ترسیم کنید – لازم نیست حتما این طراحی دقیق باشد.

هنگام طراحی ، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • جهت یابی
  • نام تجاری
  • فرم
  • دکمه ها
  • هرگونه عنصر تعاملی دیگر

نسخه های مختلف برنامه وب خود را ترسیم کنید. در نظر بگیرید که عملکرد برنامه وب شما چگونه بر طراحی کلی تأثیر می گذارد. طرح خود را حاشیه نویسی کنید و نحوه عملکرد برنامه خود را مشخص کنید. یادداشت برداری به شما کمک می کند تا  بفهمید که چرا عناصر خاصی را در مراحل بعدی طراحی کرده اید. سعی کنید تا می‌توانید طرح خود را ساده نگه دارید. طرح شما برای برقراری ارتباط و آزمایش است نه فروش. پیچیدگی بیش از حد طرح در این مرحله فقط منجر به ناامیدی می شود.

قدم پنجم: گردش کار اپلیکیشن سایت خود را برنامه ریزی کنید

در این مرحله می‌بایست خود را جای کاربر خود قرار دهید. در مرحله 5 قصد داریم گردش کار برنامه های وب را برنامه ریزی کنیم. برای این منظور ابتدا به مرحله 2 بازگردید و تحقیقات بازار خود را بررسی کنید. از رقبای خود لیستی تهیه کنید و ازاپلیکیشن آن‌ها استفاده کنید و با نحوه کارشان آشنا شوید.

نکات مثبت و منفی ایپلیکیشن رقبا را  یادداشت کنید. توجه ویژه ای به گردش کار آن‌ها داشته باشید. پس از اتمام تجزیه و تحلیل  اپلیکیشن سایت رقیب خود، وقت آن رسیده است که گردش کارهای مختلف را برای برنامه خود یادداشت کنید. به منظور برنامه ریزی گردش کار خود نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • نحوه ثبت نام کاربر چگونه است
  • آیا آنها یک ایمیل تأیید دریافت می کنند
  • چگونه کاربر وارد سیستم می شود
  • چگونه کاربر رمز عبور خود را تغییر می دهد
  • چگونه کاربر تنظیمات کاربری خود را تغییر می دهد
  • چگونه کاربر هزینه برنامه را پرداخت می کند
  • چگونه کاربر اشتراک خود را لغو می کند

اپلیکیشن سایت یک صفحه‌ای شما اکنون به اپلیکیشنی 10 صفحه ای تبدیل شده است.

لیستی از صفحات مختلف اپلیکیشن سایت خود بنویسید.

حالات مختلف صفحات را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، صفحه اصلی دارای دو حالت است. حالتی که کاربر در آن وارد شده و حالتی که log out کرده است. کاربرانی که با حساب کاربری خود وارد اپلیکیشن می‌شوند، نسبت به کاربرانی که وارد نشده‌‌اند، می‌بایست صحفه‌ای متفاوت را مشاهده کنند.

قدم ششم: نمونه اولیه‌ای از اپلیکیشن خود بسازید

در این مرحله می‌بایست طرح های ایلیکیشن وب سایت خود را به نمونه اولیه تبدیل کنید. ساخت نمونه اولیه، فرآیند طراحی نقشه ایلیکیشن وب شما است. نمونه سازی، فریم ورک را یک قدم جلوتر می‌برد. با داشتن نمونه‌ای اولیه از اپلیکیشن خود قادر خواهید بود معایب و یا مزیت‌های آن را به صورت عینی مشاهده کنید و همچنین نظرات دیگران را در مورد اپلیکیشن خود جویا شوید.

نمونه اولیه اپلیکیشن سایت

قدم هفتم: از دیگران بخواهید در مورد اپلیکیشن شما نظر بدهند

شما در حال حاضر دارای یک نمونه اولیه زیبا هستید که بصورت بصری اپلیکیشن وب شما را توصیف می کند. زمان آن رسیده است که برنامه زیبای خود را به جهان نشان دهید. در این مرحله ما انتقاد سازنده می خواهیم. نظرات دوستان در مورد اپلیکیشن برای این منظور کافی نخواهد بود.

شما باید با تعداد کمی از کاربران شروع کنید. به تالارهای گفتگوی بازار هدف  بروید و مشکل را با آنها بررسی کنید و راه حل خود را ارائه دهید. سعی کنید با این کاربران ارتباط برقرار کنید زیرا آنها می توانند مشتری شما شوند.

طراحی اپلیکیشن سایت خود را به آرکا سنتر بسپاربد

مؤسسه فرهنگی هنری آرکا سنتر به همراه کادری مجرب و متخصص مطابق با استاندارهای روز وبسایت اپلیکیشن طراحی می‌کند. سرعت، دقت، کیفیت شعار این موسسه می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان آرکا سنتر تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان بهره‌مند شوید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست