مقالات

طراحی اپلیکیشن سایت

( مقالات ) اپلیکیشن سایت به معنی برنامه کامپیوتری تعامل است که با فناوری های وب (HTML ، CSS ، JS) ساخته می‌شود و به منظور ذخیره (پایگاه داده ، فایل ها)  توسط یک تیم یا کاربر واحد برای انجام وظایف از طریق اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرد. ابهامات زیادی درمورد اینکه دقیقاً اپلیکیشن سایت چیست وجود دارد.  تعریف ذکر شده، ساده‌ترین تعریف آن می‌باشد. در ادامه پیش نیازهای ساخت اپلیکیشن سایت، ایده پردازی، بازاریابی و روش طراحی و ساخت آن را ذکر می‌کنیم. با نصر جاوید همراه باشید.

برای ساخت اپلیکیشن سایت چه پیش نیازی لازم است؟

برای ساخت اپلیکیشن سایت دانش در مورد زمینه‌های زیر مورد نیاز است:

  • زبان پشتیبان (به عنوان مثال پایتون ، روبی) – نحوه عملکرد برنامه وب خود را کنترل کنید
  • جلوی وب (HTML ، CSS ، Javascript) – برای ظاهر برنامه وب شما
  • DevOps (Github ، Jenkins) – استقرار / میزبانی برنامه وب شما

اگر هیچ تجربه ای در مورد نکات بالا ندارید ، نگران نباشید. شما دو گزینه دارید:

  • نکات بالا را بیاموزید – منابع آنلاین زیادی برای کمک به شما وجود دارد.
  • از برنامه ساز وب استفاده کنید. ( مقالات )

قدم اول: ایده پردازی ( مقالات )

قبل از ساخت اپلیکیشن سایت، ابتدا باید درک کنید قصد ساختن چه چیزی دارید و چرا می‌خواهید آن را بسازید. روند ایده برای بسیاری سخت ترین قسمت است. ایده باید مشکلی را حل کند. ایده‌ای که انتخاب می‌کنید را باید دوست داشته باشید. علاقه برای تقویت انگیزه بسیار با اهمیت است و هنگام ساخت اپلیکیشن سایت بسیار مهم می‌باشد. در این صورت در طول ساخت اپلیکیشن از آن لذت خواهید برد.

برای گرفتن ایده ابتدا سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • چقدر زمان برای ساختن این اپلیکیشن دارم؟
  • به چه چیزی علاقه دارم؟
  • از چه برنامه هایی لذت می برم؟
  • چه چیزی را در مورد این برنامه ها دوست دارم؟
  • این برنامه چقدر زمان یا پول برای من به عنوان یک کاربر ذخیره یا تولید می کند؟
  • چقدر زندگی من را بهبود می بخشد؟

ایده پردازی برای اپلیکیشن سایت

قدم دوم: تحقیق در بازار ( مقالات )

هنگامی که ایده یا ایده‌های خود را انتخاب کردید، می‌بایست در بازار تحقیق کنید و اطلاعاتی را به دست آورید. این اطلاعات شامل موارد زیر می‌شوند:

  • محصول مشابه
  • مخاطبان بالقوه

اولین دلیل شکست استارتاپ ها، عدم دستیابی به تناسب محصول و مصرف کننده می‌باشد.
اگر اپلیکیشن مشابهی وجود دارد، نگران نباشید. این نشانه وجود تقاضا برای ایده شما است. رقبای شما زمینه سازی کرده اند و مشتری جذب کرده‌اند. وقت آن است که وارد بازار شده و توجهات را به خود جلب کنید. اگر محصول مشابهی وجود ندارد، تبریک می‌گویم، ایده شما بسیار مبتکرانه و منحصر به فرد است.

از سوی دیگر، این احتمال وجود دارد که کسی قبلاً در این مسیر قدم گذاشته و به بن بست رسیده باشد. هیچ کس نمی خواهد چنین چیزی را تجربه کند، بنابراین تحقیق و جست و جو پیش از ساخت اپلیکیشن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد. ( مقالات )

قدم سوم: قابلیت‌های اپلیکیشن سایت خود را تعریف کنید

شما ایده خود را پیدا کرده‌اید و اطلاعات اپلیکیشن را تایید کرده‌اند، اکنون وقت آن است فهرستی از کارهایی که اپلیکیشن انجام می‌دهد ایجاد کنید. به یاد داشته باشید هرچه قابلیت های بیشتری اضافه کنید ، ساخت اپلیکیشن سایت شما بیشتر طول می کشد. اغلب ، هرچه زمان ساخت یک برنامه بیشتر طول بکشد، مشکلاتان بیشتری گریبانتان خواهد شد. یکی از مهمترین جنبه های ساخت اپلیکیشن، سرگرمی و لذت بردن از آن است. فقط قابلیت‌هایی را تعریف کنید که مشکلات بازار هدف شما را حل کند. ( مقالات )

هرچه قابلیت های بیشتری اضافه کنید ، ساخت اپلیکیشن سایت شما بیشتر طول می کشد. اغلب ، هرچه زمان ساخت یک برنامه بیشتر طول بکشد، مشکلاتان بیشتری گریبانتان خواهد شد. یکی از مهمترین جنبه های ساخت اپلیکیشن، سرگرمی و لذت بردن از آن است. فقط قابلیت‌هایی را تعریف کنید که مشکلات بازار هدف شما را حل کند. ( مقالات )

فهرست