فیلم سازی صنعتی ویدئویی است که مخاطب اصلی و اولیه آن صنعت می‌باشد. ویدیو صنعتی به منظور تبلیغ یک موسسه، شرکت و یا کارخانه تولید می‌شود و فرایند کار این کسب و کارها را به مخاطب نشان می‌دهد. برای آشنایی با کاربردهای فیلم صنعتی و مراحل مختلف ساخت آن در ادامه با آرکا سنتر همراه باشید.

فیلم سازی صنعتی چیست؟

فیلم سازی صنعتی

فیلم صنعتی، ویدئویی است که “صنعت” را به عنوان مخاطب اصلی خود هدف قرار می دهد. ویدئوی صنعتی نوعی فیلم اسپانسر دار مانند فیلم آموزشی  است که عملگرایی را بر ارزش هنری ارجحیت می بخشد. هدف اصلی فیلم آموزشی آگاهی دادن به مخاطب است، در حالی که هدف فیلم صنعتی بسته به مشتری می تواند متفاوت باشد.

فیلم صنعتی برای موارد زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  • بازاریابی. انتقال ارزش خدمات یا محصولات به مشتریان بالقوه.
  • مشتریان. مانند ویدئویی که نحوه استفاده از محصول را توضیح می دهد
  • جمع آوری کمک های مالی. مانند اطلاع دادن به سرمایه گذاران بالقوه در مورد مزایای یک شرکت، یا ایجاد سرمایه برای امور خیریه.
  • شرکت‌ها. مانند ویدئویی که دیدگاه مدیرعامل را با کارکنان خود به اشتراک می گذارد، یا ویدئویی که به کارکنان در مورد رفتارهای اخلاقی نامناسب هشدار می دهد.

تولید محتوا

همانند فیلم سازی‌های دیگر، ویدئوهای صنعتی مراحل توسعه، پیش تولید، تولید، پس از تولید و توزیع را طی می‌کنند. در مرحله توسعه، مشتری، شرکت تولید فیلم که معتقد است می تواند به بهترین وجه نیازهایش را برآورده سازد انتخاب می‌کند.  تهیه کنندگان فیلم های صنعتی می توانند نویسندگان فنی را استخدام کنند. نویسندگان فنی سعی می کنند اطلاعات فنی دشوار را از “متخصصان موضوع” به اسکریپتی که برای مخاطبان عام قابل درک تر است ترجمه سازند. متناوباً ، دیگر شرکت های تولید ویدیو صنعتی، موضوعی تخصصی را هدف قرار می دهند که در آن تهیه کننده، کارگردان یا نویسنده از قبل تخصص داشته باشد. هنگامی که یک شرکت تولیدی قرارداد می‎بندد، پروژه وارد مرحله پیش تولید می شود.

عناصر مختلفتی در طول تولید به کار گرفته می‌شود. در مرحله پس از تولید، فیلم در یک کل منسجم گردآوری می شود. در نهایت ، محصول نهایی توزیع و به نمایش گذاشته می شود. اگر پروژه یک ویدئوی آموزشی بود، ممکن است فیلم همراه محصول باشد، بنابراین خریدار می تواند استفاده موثرتر را بیاموزد. اگر این پروژه فیلم بازاریابی بود، ممکن است مستقیماً برای مشتریان بالقوه ارسال شود تا آنها را تشویق به خرید محصول کند. یا اگر محصول برای نمایشگاه طراحی شده باشد، ممکن است در یک نمایشگاه تجاری به نمایش گذاشته شود. استفاده از ویدئوهای صنعتی برای شرکت‌ها در حال افزایش است. این امر نشان می دهد که تولید ویدیوهای صنعتی در آینده صنعت بزرگتری خواهد بود.

فیلم سازی صنعتی در موسسه فرهنگی هنری آرکا سنتر

فیلم سازی صنعتی

تولید فیلم سازی صنعتی فرآیند ایجاد محتوای ویدئویی برای صنایع با هدف قرار دادن مخاطبان خاص است. این نوع خلق فیلم شخصیت یا رفتار را در مقابل ارزش هنری هدف قرار می دهد. فیلم های صنعتی اغلب به دلایل مختلف در صنعت مانند جمع آوری کمک های مالی ، فیلم های آموزشی و بازاریابی استفاده می شوند. شرکت ها از فیلم های صنعتی برای معرفی محصولات خود به مصرف کنندگان، ارائه دستورالعمل در مورد نحوه استفاده از محصولات خاص، ارائه تکنیک های آموزش کارکنان، بیان چشم انداز برای شرکت خود و موارد دیگر استفاده می کنند. تولید ویدئوی صنعتی دارای چهار بخش توسعه است: پیش تولید، تولید، پس از تولید و توزیع. در آرکا سنتر ، در هر مرحله توسعه، ما برای هر جنبه ای از فرایند تولید ویدئو متخصصانی داریم. این متخصصان به شما کمک می کند بهترین فیلم را برای کسب و کار خود بسازید.

مرحله پیش تولید و تولید در آرکا سنتر

مرحله پیش تولید فیلم صنعتی در ایجاد نوع محتوایی که برای شرکت خود به دنبال آن هستید از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مرحله برنامه ریزی آغاز می شود. هنگامی که با بخش اداری ما تماس می گیرید، با یکی از کارشناسان ما صحبت می کنید. همه اطلاعاتی را که برای ایجاد تولید ویدئویی صنعتی شما به آن نیاز داریم را در اختیار او قرار می دهید. این اطلاعات دلیل ساخت فیلم، هرگونه اسکریپت پیش نویس، تنظیمات برگزیده مکان و شرایط خاصی را که باید برای آن آماده شویم، شامل می‌شود. با انجام این کار، ما می توانیم مطمئن شویم فیلم شما دقیقاً همان چیزی است که به آن نیاز دارید. در این صورت کل فرآیند تصویربرداری روان تر و ساده‌تر خواهد شد.

هنگامی که تمام اطلاعات در طول مشاوره اولیه به دست آمد، ما خدمه و تجهیزات مورد نیاز خود را جمع آوری می کنیم. این تجهیزات شامل با کیفیت ترین دوربین ها و تجهیزات نورپردازی می‌شود. سپس، شما را در مکان از پیش تعیین شده خود ملاقات می کنیم و راه اندازی لوکیشن را برای تولید ویدیوی صنعتی بی عیب و نقص آغاز می کنیم. تیم ما اطمینان حاصل می کند که تمام نیازهای شما برآورده شده است.

مرحله پس از تولید و توزیع

به محض اتمام فیلمبرداری روند ویرایش آغاز می‌شود. تا اطمینان حاصل شود که تولید ویدیوی صنعتی شما بی عیب و نقص است.  پس از اتمام بازبینی نهایی ما، برای تأیید شما با شما تماس خواهیم گرفت. پس از تأیید شما، نسخه محصول را برای شما ارسال می کنیم. هم اکنون ویدیوی صنعتی منحصر به فرد شما ایجاد شده است. این فیلم اکنون آماده است تا مشتریان بیشتری را به کسب و کار شما بیاورد.  با این فیلم به مصرف کنندگان و سرمایه گذاران نشان خواهید داد که شما کی هستید و شرکت شما چه کاری می تواند برای آنها انجام می‌دهد.

ساخت فیلم صنعتی خود را به آرکا سنتر بسپارید

آرکا سنتر ، برای همه شرکت‌ها فیلم صنعتی تولید می‌کند. چه کسب و کار شما شامل 2 نفر باشد چه 200 نفر، ما می‌توانیم در رفع تمام نیازهای ویدیویی و فیلم سازی صنعتی به شما کمک کنیم. فیلم‌سازی، تهیه‌کنندگی، موشن‌گرافیک، عکاسی صنعتی، طراحی وب‌سایت و همچنین ساخت اپلیکیشن همگی از خدمات آرکا سنتر می‌باشد. متخصصان در زمینه های مربوطه آموزش دیده‎‌اند و تولید ویدئوهای صنعتی با کیفیت برای مشتریان در موسسه ما از اهمیت زیادی برخوردار است. ما از کار خود بسیار راضی هستیم و از ایجاد ویدئوهای صنعتی با کیفیت بالا برای مشتریان خود لذت می بریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست