موشن گرافیک یا گرافی چیست؟

موشن گرافیک یا گرافی به متحرک ساختن تصاویر و صداگذاری بر روی آنها گفته می شود.

به زبانی ساده تر متحرک سازی تصاویر با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی براساس ساخت سناریویی منحصربفرد انجام می شود سپس بر روی آن صداگذاری انجام می شود تا مفاهیم به طور کامل به مخاطب منتقل می شود.

همچنین امروزه تمام کسب و کار ها به این عقیده رسیده اند که دیجیتال مارکتینگ و ساخت ویدیوهای تبلیغاتی آینده ی شغلیشان را رقم می زند و پیشرفت آن ها در گرو فعالیت به صورت مجازی و ساخت تیزرهای بسیار خلاقانه است.

موشن گرافی چه کاربردی دارد؟

موشن گرافیک در صنعت تبلیغاتی امروزه بسیار پرکاربرد است و به جای استفاده از شخص از شخصیت های کارتونی آن افراد استفاده می شود در این صورت برای هر مخاطبی جذابیت به خصوصی خواهد داشت.

از کاربردهای موشن گرافیک یا گرافی می توان به ساخت تیزرهای تبلیغاتی ، انیمیشن سه بعدی ، ایده های تبلیغاتی و معرفی محصول و خدمات و .. نام برد که بسیاری از شغل های متنوع از این روش تبلیغاتی استفاده می کنند.

مطمئناً بسیاری از ویدیوهای موشن گرافیک را در کانال آپارات ، نماشا و .. دیده اید و متوجه جذابیت آن ها شده اید که چقدر می تواند در امر جذب مخاطبان موثر واقع شود.

اگر واقعا می خواهید مخاطبان زیادی را جذب کنید و تاثیرگذاری بیشتری را در آنها ایجاد کنید به شما پیشنهاد میکنیم از طراحی موشن گرافیک برای کسب و کارتان غافل نشوید چراکه می تواند آن طور که در ذهنتان است تاثیرگذاری بیشتری هم داشته باشد.

البته این موضوع را هم در نظر داشته باشید که طراحی موشن گرافیک و کنار هم قرار دادن عکس ها و صداگذاری های انجام شده کار هر کسی نیست و یک تیم حرفه ای را می طلبد.

برای انتخاب یک تیم حرفه ای هم لازم است تا میزان تجربه ی آن را بسنجید و در آخر انتخابتان را انجام دهید. پیشنهاد ما به شما سفارش طراحی موشن گرافیک از موسسه هنری جاوید است. چراکه با سابقه ی طولانی مدتی که دارد باعث می شود آن چیزی که در ذهنتان هست به چشم ببینید.

موشن گرافیک یا گرافی - شرکت نصر جاوید

با انواع گرافیک متحرک آشنا شوید!

1) ویدیو موشن :

این نوع از موشن گرافیک یا گرافی ترکیبی از فیلمبرداری واقعی و گرافیکی است. به این صورت که اگر قسمت هایی از ویدیو قابل فیلمبرداری نباشد می توان به صورت گرافیکی آن ها را اجرا کرد.

این نوع ویدیو موشن گرافیک به شما کمک می کند واقعیت را با گرافیک تلفیق کرده و یک ویدیوی بسیار جذاب که می تواند هم جذابیت بالایی داشته و هم تاثیر آن بر مخاطب بسیار زیاد است را به انتشار برسانید.

2) استاپ موشن :

این مدل ویدیو موشن گرافی به این صورت است که با تکه تکه عکس گرفتن از اشیاء و کمی حرکت دادن آنها با قراردادن این عکس ها کنار هم می توان آن را متحرک نمود.

به همین راحتی و جذابی می توان موشن گرافیک یا گرافی بسیار خلاقانه ای درست کرد. این سبک ویدیو امروزه در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام برای معرفی محصول خیلی کاربردی است و ناخودآگاه ما را جذب می کند که از آن محصول اطلاعاتی کسب کنیم.

4) اینفو گرافیک موشن :

در این مدل موشن گرافیک تصاویر اینفوگرافیک رسم شده و حرکت آن به گونه است که مراحل به صورت ویدیویی به نمایش در می آیند و کاربر می تواند با مشاهده ی آن ها به طور کامل تفهیم شود و این نوع ویدیوها نسبت به عکس ساده می تواند بسیار جذاب تر باشد.

محتوای ویدیویی امروزه می تواند بهترین نوع تبلیغات و جذب مشتری باشد پس از این دست تولید محتوا برای سایت خود غافل نشوید چراکه می تواند بهترین بازخورد را برای کسب و کار شما داشته باشد.

مراحل تولید بهترین گرافیک متحرک :

اولین کاری که جهت تولید موشن گرافیک باکیفیت و جذاب باید انجام دهید این است که سناریویی خلاقانه برای کسب و کارتان نسبت به آن ویدیو تولید کنید و پس از اینکه مورد تایید قرار گرفت آن را داخل ویدیو پیاده سازی می کنیم.

دومین مرحله انتخاب لوکیشن، اشخاص را مشخص نمود که پس از نشان دادن به شما مشتری عزیز انتخاب نهایی آن صورت می گیرد.

سومین مرحله این است که صداگذاری را براساس سناریویی که نهایی شده است انجام شود و سپس پروژه نهایی خدمت شما عرضه شود.

با توجه به مراحلی که در بالا ذکر شد این نکته را هم در نظر داشته باشید که باید تمام مراحل با دقت انجام شود چراکه باعث می شود ویدیوی شما به طور کاملاً حرفه ای صورت گیرد و بتوانید آن را در شبکه های اجتماعی خود انتشار دهید.

چرا از موشن گرافیک باید استفاده کنیم؟

موشن گرافیک راهی بسیار مناسب جهت انتقال مفاهیم با درک بهتر چراکه ذهنیت دیداری افراد بسیار قوی است و می توانند نام برند ، محصول یا هرچیزی که داخل ویدیویتان ذکر کردید به ذهنشان بسپارند پس در این زمینه می تواند بهترین باشد.

از دیگر مواردی که شما را ترغیب به استفاده و طراحی موشن گرافی می کند این است که می توانید مخاطبان را در عرض چند دقیقه یا چند ثانیه تحت تاثیر قرار دهید. به همین راحتی!

مهمترین دلیل که اکثریت ما آن را در نظر می گیریم و توجه خاصی نسبت به آن داریم هزینه است! هزینه ساخت موشن گرافی خیلی کمتر از تیزرهای تبلیغاتی واقعی است.

از دیگر دلایل ساخت موشن گرافیک این است که می توانید بازاریابی در شبکه های اجتماعی را به بهترین شکل انجام دهید و به شما در این زمینه کمک بسیار زیادی خواهد کرد و می توانید تاثیر آن را در میزان مخاطبانی که به سمتتان می آیند بسنجید.

کیفیت فیلم های آموزشی در این قالب را بالاتر می برد. یعنی شما با ساخت ویدیوهای آموزشی در این حالت می توانید تاثیر آن را بر روی مخاطب چند برابر کنید.

همچنین به شما پیشنهاد میکنیم که مقاله ی اهمیت داشتن سایت و تاثیر آن بر جذب مخاطب را حتما مطالعه کنید تا راه های دیگر تبلیغات را بدانید که هر کدام به نفعتان بود را انتخاب کنید.

موشن گرافیک یا گرافی - نصر جاوید

هزینه گرافیک متحرک چگونه محاسبه می شود؟

هزینه ی موشن گرافی به صورت ثانیه ای است یعنی هرچقدر جزئیات موشن گرافیک شما بیشتر باشد هزینه ی آن در نهایت بیشتر خواهد شد.

از دیگر مواردی که می تواند در هزینه موشن گرافیک موثر باشد استفاده از داستانی خاص یا خلاقانه که برای موضوع شما توسط شرکت مخاطب نگارش شده است.

استفاده از بک گراند یا زمینه های خلاقانه ، صدا گذاری توسط گوینده های معروف آقا و خانم ، ارائه موشن گرافیک در دو سایز نهایی ، توسعه موشن گرافیک در آینده ، سریال سازی ، میزان زمان ویدیو ، ساخت لوگو و به نمایش در آوردن اطلاعات شما و سایر موارد که در هزینه ی نهایی بی تاثیر نیستند.

البته آرکا سنتر به شما پیشنهاداتی می دهد که در ساخت موشن گرافیک هم هزینه ی کمتری بکنید هم اینکه بهترین ویدیوی موشن را داشته باشید پس نگران هزینه های خود نباشید چراکه ما بهترین پیشنهاد را برای شما داریم.

سفارش طراحی موشن گرافیک از شرکت آرکا سنتر

شرکت آرکا سنتر با داشتن کادری حرفه ای و متخصص در زمینه ی فیلم سازی ، ساخت موشن گرافیک ، عکاسی صنعتی و طراحی سایت به همراه ساخت اپلیکیشن برای تمام دستگاه ها فعالیت دارد که دارای تجربه ی کاری بسیار زیادی است و می تواند خواسته ی شما را درک کند و آن را با ساخت هر موردی که سفارش دادید پیاده سازی نماید.

شعار همیشگی موسسه فرهنگی هنری آرکا سنتر این است که سرعت ، دقت و کیفیت را همیشه به کار گیرد و همیشه کارها را در مدت زمان بسیار کمی با کیفیت بالا خدمت شما مشتریان عزیز ارائه می دهیم که موجب رضایت شما مشتریان عزیز خواهد شد.

برای ساخت و طراحی موشن گرافیک بسیار جذاب و مدرن کافیست با کادر مجرب آرکا سنتر همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست