اهمیت داشتن سایت در هر کسب و کاری احساس می‌شود. این روزها شرکتی را نمی‌توان پیدا کرد که برای جذب مخاطب، فروش کالا، ارائه محصولات و غیره از سایت‌ها و صفحه‌های وب استفاده نکند. این صفحه‌ها می‌تواند بر نحوه کار شرکت‌ها تأثیر زیادی بگذارند و جذب مخاطب بالایی برای آنها داشته باشد. در این مقاله سعی داریم به طراحی سایت و تأثیر آن بر جذب مخاطب بپردازیم. در ادامه با آرکا سنتر همراه باشید.

 

داشتن سایت چه اهمیتی دارد؟

website

طراحی سایت از کارهایی است که این روزها رونق زیادی به همراه دارد. شرکت‌های زیادی هستند که برای اعتبار دادن به شرکتشان از سایت‌های مختلف استفاده می‌کنند. این امر باعث شده تا اهمیت داشتن سایت در این چند سال بیشتر از قبل به چشم بخورد. در زمان‌های قدیم برای طراحی سایت باید متخصصان چند روز را صرف نوشتن کدهای مختلف و پس از آن زیباسازی سایت می‌کردند. طراحی سایت در زمان گذشته کاری زمان بر و طاقت‌فرس بود. اما امروزه با آمدن ورد پرس طراحان سایت نیازی به کد نوشتن ندارند و می‌توانند از قالب‌های آماده استفاده کنند. آن‌ها  فقط بخش‌های کوچکی را مورد تغییر قرار دهند.

اولین طراحی سایتی که در ایران توسط کاربران مختلف تحسین شد سایت دیجی‌کالا بود. این سایت با استفاده از کدنویسی‌های متنوع، جدید و جذاب توانست بهترین طراحی سایت را در زمان‌های اولیه کار خود داشته باشد. اما با آمدن ورد پرس روند طراحی سایت ساده شد. هرکسی با آموزش اندکی می‌تواند طراحی سایت را شروع کند. از طرف دیگر وجود سایت‌ها فقط برای شرکت‌ها یا مشاغل مهم نیست بلکه تأثیر زیادی نیز در انتخاب خریداران دارد.

نکته‌ای که هر کاربر در هنگام خرید از سایت باید مدنظر قرار دهد طراحی و راحتی در جست‌وجو کالا می‌باشد. چند نکته به‌ظاهر ساده د به‌راحتی مشتری را از خرید در یک سایت دور خواهد کرد. در یک سایت همچنین  تا حد امکان می‌بایست نکات مهم محصول یا خدمات را در نظر گرفت تا مشتری برای خرید کالا شکی نداشته باشد. ساده کردن خرید برای مشتری کاری است که سایت‌ها انجام می‌دهند.  طراحان سایت باید همین نکته را در طراحی رعایت کنند. در این صورت، مشتری با خیال راحت و به سادگی خرید خود را انجام می‌دهد.

داشتن سایت چه تاثیری  بر جذب مخاطب دارد؟

این روزها هر کس بخواهد خرید کند، به مسافرت برود، در رستورانی غذا بخورد یا هر کار دیگری انجام دهد ابتدا در مورد آن در اینترنت جست‌وجو می‌کند. به همین دلیل داشتن سایت برای همه کسب و کارها مانند فروشگاه‌ها، شرکت‌های خدماتی و حتی رستوران‌ها امری مهم تلقی می‌شود. این گونه می‌توانند به‌راحتی مشتری جذب کنند.

اهمیت داشتن سایت‌ این است که مخاطب را به کنجکاوی در رابطه با محصول وا می‌دارند. مشتری برای خرید محصول یا تجربه سفر جذب خواهد شد. برای کاربران نیز داشتن اطلاعات بیشتر در رابطه با موضوع مورد نظر از طریق سایت صورت می‌گیرد. سایت می‌تواند در انجام‌ دادن یا ندادن کاری به کاربران کمک کنند.

 

دیدن تجربه دیگران بهترین روش برای خریدن یا نخریدن یک کالا

comment

به لطف فضای مجازی و نظرهایی که زیر هر کالا در فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارد مشتری با اطمینان محصول را خریداری می‌کند. بهترین روش برای اطلاع از تجربیات دیگران هنگام خرید محصول سایت‌هایی می‌باشد که به بررسی محصولات اختصاص دارند. این سایت‌ها به صورت تخصصی به بررسی کالاهای مختلف می‌پردازند.  بررسی تخصصی، آنباکسینگ، تجربه کاربران و تجربه استفاده در حدود یک هفته تاثیر زیادی در خرید می‌گذارد. اما در این چند سال موضوع بسیار مهمی که مطرح شده است. این موضوع اعتماد به سایت‌های فروش کالاست. اکثر افراد بر این باور هستند که به غیر از چند سایت معروف به سایت دیگری نمی‌توان اعتماد کرد. بهترین روش برای جذب اعتماد مخاطب به سایت داشتن نماد اعتماد الکترونیکی است. این نماد می‌تواند به مشتریان اطمینان دهد که سایت مورد نظر مورد اعتماد دولت است ومی‌توانند با خیال راحت از آن خرید کنند.

سایت‌ها می‌توانند محفل مناسبی برای گفت و گو در زمان کرونا باشند

در دوران کرونا مردم جهان توانستند اهمیت داشتن سایت را درک کنند.  سایت‌ها در این ایام توانستند نقش مهمی در انتقال اطلاعات داشته باشند. داشتن سایت معایبی نیز به همراه دارد. از معایب سایت‌ها می‌توان به انتشار عکس‌هایی دارای کپی رایت و همچنین مطالب کذب اشاره کرد. متأسفانه به همین دلایل کوچک خیلی از افراد اعتقاد دارند اینترنت فضای مناسبی نمی‌باشد.
در طراحی سایت با رعایت چند نکته ساده به‌راحتی می‌توان آن را به سطحی رساند که مخاطب با ورود به آن برای خرید کالا یا استفاده از خدمات ترغیب شود. جذابیت طراحی سایت در همین امر هست که می‌توان با هزینه‌ای کم و تلاش بالا مخاطبان زیادی را جذب کرد. طراحی سایت امری مهم در داشتن کسب و کار خوب و با ثبات است که می‌تواند تأثیر مستقیمی در درآمد و شغل کاربر داشته باشد.

امروزه سایت‌های زیادی هستند که کار طراحی سایت را به‌صورت تخصصی انجام می‌دهند و مخاطبان مخصوص خود را دارند. داشتن سایت به داشتن شغل خاصی مختص نمی‌شود و حتماً نباید کسب یا کاری داشته باشید. سایت‌ها بیشتر به هدف انتشار اطلاعات به وجود آمده‌اند. یکی از دلایل محبوبیت داشتن آن نیز همین می‌باشد. انتشار بهترین خدمات، محصولات، اطلاعات و… .مهم‌ترین رکن در طراحی سایت داشتن محتوای مناسب است. طراحان سایت بیشتر از هر چیزی به محتوا نیاز دارند.محتوایی که متناسب با حوزه کاری کاربر باشد. محتوای مناسب می‌تواند از تعدادی بازاریاب برای افراد در شغلشان بیشتر ارزش داشته باشد.

کلام آخر

اگر سایت‌ها نباشند دیگر مطلبی وجود ندارد که من یا شما بتوانید نشر دهیم، ببینیم، تجربه کسب کنیم و یا خرید آسان انجام دهیم .سایت‌ها بخش جدانشدنی از اینترنت هستند  و نمی‌توان اهمیت آنها را در توسعه اینترنت نادیده گرفت. طراحان سایت در این سال‌ها توانسته‌اند با طراحی‌های متفاوت ظاهری زیبا را به اینترنت هدیه دهند تا با استفاده از آن‌ها کسب و کارها را رونق پیدا کنند. استفاده درست از اینترنت می‌تواند تأثیر مثبتی در همه جنبه‌های زندگی داشته باشد.

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست